Spitsbusbaan Ilpendam - Purmerend volledig in gebruik
Jeroen
zegt op 16 nov. 2017om 10:36:
In tegenstelling tot wat in het verhaal suggereert is de instelling van de busstoplichten aan het einde van de spitsbusbaan niet goed afgesteld. Het functioneert nu twee weken en ik heb nog nooit zo lang voor een stoplicht gestaan. Gemiddeld 3/4 minuten sta je stil voor de bus rechtsaf de kruising op kan rijden. Het rijtje bussen daarachter groeit dan meestal snel. Je ziet dan wel dat het autoverkeer inmiddels 3/4 keer groen heeft gehad om de kruising te passeren. De bussen krijgen dus geen voorrang aan het einde van de spitsbusbaan. Het zou jammer zijn als er 30 miljoen gestoken is in het 2 kilometer verderop verplaatsen van het probleem. Hoop dat het snel opgelost gaat worden.
Provincie Noord-Holland
zegt op 27 nov. 2017om 15:20:
@Jeroen. De verkeerslichten zijn inderdaad nog niet optimaal afgestemd. Momenteel werken we aan verbetering van de koppeling van de EBS-systemen en de spitsbusbaan-systemen (Tidal Flow) waarin de bussen zich aanmelden. Zodra deze koppeling goed functioneert krijgen de bussen voorrang bij het verkeerslicht en kunnen zij direct invoegen en met het andere verkeer doorstromen.
Jeroen zegt op 16 nov. 2017om 10:36:
In tegenstelling tot wat in het verhaal suggereert is de instelling van de busstoplichten aan het einde van de spitsbusbaan niet goed afgesteld. Het functioneert nu twee weken en ik heb nog nooit zo lang voor een stoplicht gestaan. Gemiddeld 3/4 minuten sta je stil voor de bus rechtsaf de kruising op kan rijden. Het rijtje bussen daarachter groeit dan meestal snel. Je ziet dan wel dat het autoverkeer inmiddels 3/4 keer groen heeft gehad om de kruising te passeren. De bussen krijgen dus geen voorrang aan het einde van de spitsbusbaan. Het zou jammer zijn als er 30 miljoen gestoken is in het 2 kilometer verderop verplaatsen van het probleem. Hoop dat het snel opgelost gaat worden.
Provincie Noord-Holland zegt op 27 nov. 2017om 15:20:
@Jeroen. De verkeerslichten zijn inderdaad nog niet optimaal afgestemd. Momenteel werken we aan verbetering van de koppeling van de EBS-systemen en de spitsbusbaan-systemen (Tidal Flow) waarin de bussen zich aanmelden. Zodra deze koppeling goed functioneert krijgen de bussen voorrang bij het verkeerslicht en kunnen zij direct invoegen en met het andere verkeer doorstromen.