Wij gebruiken op onze website cookies zodat u de website goed kunt gebruiken. Dit zijn analytische cookies en cookies van YouTube. Wilt u deze website bezoeken? Dan gaat u akkoord met het gebruik van deze cookies.

Organisatie

De organisatie van de provincie bestaat uit de directie, de provinciale ambtenaren en het bestuur.

Directie

De directie is de schakel tussen het bestuur (Provinciale Staten en Gedeputeerde Staten) en de ambtenaren. De directie bestaat uit een algemeen directeur en 3 directeuren. Samen geven zij leiding aan de ambtenaren.

De ambtenaren adviseren het college van Gedeputeerde Staten (GS), bereiden besluiten voor, vertalen de ambities uit het Coalitieakkoord naar concreet beleid en projecten, en voeren het beleid van de provincie uit.

Kerntaken

De kerntaken van de provincie zijn:

  • duurzame ruimtelijke ontwikkeling en waterbeheer
  • milieu, energie en klimaat
  • vitaal platteland, natuurbeheer en ontwikkeling natuurgebieden
  • regionale bereikbaarheid en regionaal openbaar vervoer
  • regionale economie
  • culturele infrastructuur en monumentenzorg
  • kwaliteit van het openbaar bestuur

Op al die beleidsterreinen maakt de provincie beleid, beheert en onderhoudt, en verstrekt subsidies en ontheffingen.

Directie Beleid

De directie Beleid maakt realistisch, uitvoerbaar beleid op diverse gebieden, zoals duurzame ruimtelijke ontwikkeling, waterbeheer, milieu, regionale economie en monumentenzorg. Binnen deze gebieden spelen altijd meerdere belangen. De provincie zorgt voor samenhang en houdt rekening met de verschillende belangen.

Directie Beheer en Uitvoering (B&U)

Beheer en Uitvoering (B&U) is verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van (vaar-)wegen, bodem, groen, en openbaar vervoersnetwerken. Ook legt B&U nieuwe wegen en vaarwegen aan. Deze directie werkt voortdurend aan verbetering van de doorstroming van het verkeer. Innovatie is hierbij een belangrijk aandachtspunt.

Directie Concernzaken

Concernzaken adviseert en ondersteunt het bestuur en de directies om hun doelen te realiseren. Bijvoorbeeld op het gebied van financiën, personeelszaken, juridische zaken en communicatie. Deze directie gaat ook over subsidieverstrekking.

Organogram


Klik op de afbeelding voor een download van het organogram (pdf)

Contactgegevens directie

mw. M.J.H. van Kuijk

Provinciesecretaris / Algemeen Directeur
Bezoekadres: Dreef 3, Haarlem
Telefoon: (023) 514 43 41

Stuur een bericht

dhr. drs. H. J. Schartman

Directeur Beleid
Bezoekadres: Houtplein 33, Haarlem
Telefoon: (023) 514 47 60

Stuur een bericht

mw S. van der Haagen

Directeur Concernzaken
Bezoekadres: Houtplein 33, Haarlem
Telefoon: (023) 514 57 17

Stuur een bericht

mw. L. Molenkamp

Directeur Beheer & Uitvoering
Bezoekadres: Houtplein 33, Haarlem
Telefoon: (023) 514 34 83

Stuur een bericht
Heeft u gevonden wat u zocht?

2025 © Alle rechten voorbehouden.