“Noord-Holland zegt de ambitie te hebben om de beste provincie op het gebied van Verkeersmanagement te worden”
Wel iets om over na te denken is de N245 in Alkmaar. Het stijgende verkeersaanbod is er nauwelijks goed en veilig te verwerken. Er is dringend een (verbetering van het) Verkeersmanagement nodig voor de steeds vroeger startende en langer durende spitsen. Er liggen wegvakken met 2x3 rijstroken. Het is de drukste 70-km weg binnen de bebouwde kom in N-H; 8 banen breed en met 8 kruisingen op een rij.
"Prima ambitie van N-H alleen nu nog gaan realiseren" Een Verkeersmanagement die zorgt voor een goede doorstroming van het verkeer is ook van groot belang voor het terugdringen van uitstoot zoals fijnstof. Bovenal creëert een optimaal ingestelde groene golf duurzame veiligheid voor de weggebruikers, handhaving van de wettelijke snelheid en veel minder geluidshinder voor omwonenden. Kortom een gezond veilige weg en leefomgeving.
Door alvast te beginnen de stoplichten optimaal in te stellen, kan een goedwerkende ‘groene golf’ ontstaan waardoor de doorstroming positief wordt beïnvloed en de hoge geluidsbelasting vanwege de N245 zal afnemen. Beperking geluidsbelasting vanwege wegverkeer begint bij de bron. Verkeerslawaai wordt om te beginnen bestreden door beperking van de snelheid en door het beperken van het optrekkend en afremmend verkeer nabij de 8-op-een-rij liggende verkeerslichteninstallaties.
Weggebruikers blijken in groten getale onbekend te zijn met ‘groene golven’ en of blijken zich er niet aan te kunnen houden; (matrix)bebording hiervoor langs de wegdelen ontbreekt. Nu wordt er vaak (onbewust?) harder gereden dan de wettelijke snelheid. Flitspalen ontbreken.
Rinus072 zegt op 31 jan. 2018om 11:24:
“Noord-Holland zegt de ambitie te hebben om de beste provincie op het gebied van Verkeersmanagement te worden”
Wel iets om over na te denken is de N245 in Alkmaar. Het stijgende verkeersaanbod is er nauwelijks goed en veilig te verwerken. Er is dringend een (verbetering van het) Verkeersmanagement nodig voor de steeds vroeger startende en langer durende spitsen. Er liggen wegvakken met 2x3 rijstroken. Het is de drukste 70-km weg binnen de bebouwde kom in N-H; 8 banen breed en met 8 kruisingen op een rij.
"Prima ambitie van N-H alleen nu nog gaan realiseren"
Een Verkeersmanagement die zorgt voor een goede doorstroming van het verkeer is ook van groot belang voor het terugdringen van uitstoot zoals fijnstof.
Bovenal creëert een optimaal ingestelde groene golf duurzame veiligheid voor de weggebruikers, handhaving van de wettelijke snelheid en veel minder geluidshinder voor omwonenden. Kortom een gezond veilige weg en leefomgeving.
Door alvast te beginnen de stoplichten optimaal in te stellen, kan een goedwerkende ‘groene golf’ ontstaan waardoor de doorstroming positief wordt beïnvloed en de hoge geluidsbelasting vanwege de N245 zal afnemen.
Beperking geluidsbelasting vanwege wegverkeer begint bij de bron. Verkeerslawaai wordt om te beginnen bestreden door beperking van de snelheid en door het beperken van het optrekkend en afremmend verkeer nabij de 8-op-een-rij liggende verkeerslichteninstallaties.
Weggebruikers blijken in groten getale onbekend te zijn met ‘groene golven’ en of blijken zich er niet aan te kunnen houden; (matrix)bebording hiervoor langs de wegdelen ontbreekt. Nu wordt er vaak (onbewust?) harder gereden dan de wettelijke snelheid. Flitspalen ontbreken.