Noord-Holland in overleg met het Rijk over advies ICOMOS over Verbinding A8-A9 en Stelling van Amsterdam
Rob
zegt op 22 nov. 2017om 16:06:
Waarschijnlijk is toch heet N203 Oost alternatief de beste oplossing geeft het miste last voor het landschap, geen extra aansluiting op A9, en nu nog in te passen in de nieuw te bouwen woonwijk Kreekkrijk, je moet toch al zakken met de weg om onder het spoor door te komen
https://youtu.be/hIAuVhVTd9s
opafort@gmail.com
zegt op 22 nov. 2017om 17:04:
Rob in bovenstaand bericht wordt gesproken over het afwijzen van ICOMOS van 3 varianten dat is niet correct. ICOMOS heeft zich alleen uitgesproken over de varianten die door de Stelling zouden lopen. In haar eerste brief schreef ze dat slechts variant 7 bespreekbaar zou zijn omdat die slechts weinig schade aan de Stelling zou toebrengen. Dat de door de provincie gepresenteerde variant 2 (Nul+) op nogal wat weerstand liep was tevoren wel te bedenken. Die lost voor Krommenie/Assendelft niets op. Maar voor die Nul+ zijn wel heel goede andere varianten geopperd waar de provincie niet eens naar wilde kijken. Eigenlijk is dat ook met die variant 7 die jij bedoeld. Om mogelijk een verborgen agenda houdt Zaanstad haar poot stijf en wil de gedeputeerde variant 7 niet eens onderzoeken. Heel vreemd. We zullen zien wat er nu uit de hoge hoed komt. Maar ik neem op het moedige besluit van ICOMOS een borrel.
Provincie Noord-Holland
zegt op 23 nov. 2017om 16:37:
@Rob en @opafort
In het nu aangeboden advies geeft ICOMOS aan dat geen van de 3 voorliggende alternatieven acceptabel is. Over het Nul-plusalternatief zegt ICOMOS in het advies dat weliswaar het werelderfgoed niet wordt aangetast en de waarde van de Stelling behouden blijft, maar overweegt ook dat het Nul-plusalternatief de leefkwaliteit aantast en dat het geen duurzame oplossing is voor de bereikbaarheidsproblemen. Daarom wordt op basis van het werkbezoek geconcludeerd dat er op dit moment geen alternatief is dat door ICOMOS wordt ondersteund.
Over het N203 Oost alternatief (alternatief 7) is in het voorjaar van 2016 besloten dit niet verder te onderzoeken (net zoals de alternatieven 4 en 6). Deze alternatieven werden op basis van de onderzoeksresultaten minder realistisch geacht. De planstudie richt zich sinds dien op het Nul-plus-, Heemskerk- en Golfbaanalternatief. ICOMOS schrijft in het advies dat zij zich kan vinden in het afwegingsproces van alternatieven tot nu toe.
Rob zegt op 22 nov. 2017om 16:06:
Waarschijnlijk is toch heet N203 Oost alternatief de beste oplossing geeft het miste last voor het landschap, geen extra aansluiting op A9, en nu nog in te passen in de nieuw te bouwen woonwijk Kreekkrijk, je moet toch al zakken met de weg om onder het spoor door te komen
https://youtu.be/hIAuVhVTd9s
opafort@gmail.com zegt op 22 nov. 2017om 17:04:
Rob in bovenstaand bericht wordt gesproken over het afwijzen van ICOMOS van 3 varianten dat is niet correct. ICOMOS heeft zich alleen uitgesproken over de varianten die door de Stelling zouden lopen. In haar eerste brief schreef ze dat slechts variant 7 bespreekbaar zou zijn omdat die slechts weinig schade aan de Stelling zou toebrengen. Dat de door de provincie gepresenteerde variant 2 (Nul+) op nogal wat weerstand liep was tevoren wel te bedenken. Die lost voor Krommenie/Assendelft niets op. Maar voor die Nul+ zijn wel heel goede andere varianten geopperd waar de provincie niet eens naar wilde kijken. Eigenlijk is dat ook met die variant 7 die jij bedoeld. Om mogelijk een verborgen agenda houdt Zaanstad haar poot stijf en wil de gedeputeerde variant 7 niet eens onderzoeken. Heel vreemd.
We zullen zien wat er nu uit de hoge hoed komt. Maar ik neem op het moedige besluit van ICOMOS een borrel.
Provincie Noord-Holland zegt op 23 nov. 2017om 16:37:
@Rob en @opafort
In het nu aangeboden advies geeft ICOMOS aan dat geen van de 3 voorliggende alternatieven acceptabel is. Over het Nul-plusalternatief zegt ICOMOS in het advies dat weliswaar het werelderfgoed niet wordt aangetast en de waarde van de Stelling behouden blijft, maar overweegt ook dat het Nul-plusalternatief de leefkwaliteit aantast en dat het geen duurzame oplossing is voor de bereikbaarheidsproblemen. Daarom wordt op basis van het werkbezoek geconcludeerd dat er op dit moment geen alternatief is dat door ICOMOS wordt ondersteund.
Over het N203 Oost alternatief (alternatief 7) is in het voorjaar van 2016 besloten dit niet verder te onderzoeken (net zoals de alternatieven 4 en 6). Deze alternatieven werden op basis van de onderzoeksresultaten minder realistisch geacht. De planstudie richt zich sinds dien op het Nul-plus-, Heemskerk- en Golfbaanalternatief. ICOMOS schrijft in het advies dat zij zich kan vinden in het afwegingsproces van alternatieven tot nu toe.