Hoe kan het dat een project als de Duinpolderweg maar doorgaat terwijl er goed onderbouwde redenen zijn (zie de brief van dhr Bunnik, Bennebroek aan mevr. Post van december 2012, al 6 jaar geleden) om er van af te zien. Is het het gebrek aan moed van bestuurders om toe te geven dat ze met een begonnen project op de verkeerde weg zitten (in dit geval letterlijk en figuurlijk)? Is het de behoefte van bestuurders om een megalomaan project door te zetten waar hun naam aan verbonden is? Zijn het misschien steekpenningen van grote bouwbedrijven? Een goed bestuurder zet zijn ego opzij en werkt voor het algemeen belang wat in het geval van de Duinpolderweg niet zo duidelijk is. Alleen de naam van het project doet me al twijfelen hier aan want het is nog helemaal niet duidelijk of een nieuwe weg de problemen oplost, als er al problemen zijn want zelfs dat is niet duidelijk. Blijkbaar is een dergelijk project als een vrachtauto zonder rem die van een heuvel af rijdt; niet te stoppen, zelfs niet als het duidelijk is dat er onder aan de heuvel mooie dingen zullen worden verwoest.
Provincie Noord-Holland
zegt op 04 jun. 2018om 13:32:
@Hans,
Dank voor uw reactie op onze website. De reden van het project Bereikbaarheid Haarlemmermeer-Bollenstreek (ook bekend als de Duinpolderweg) is gelegen in de huidige verkeersstructuur in de Duin- en Bollenstreek, Zuid-Kennemerland en Haarlemmermeer. Die veroorzaakt problemen voor de bereikbaarheid en de leefbaarheid van deze regio.
De bereikbaarheid is slecht vergeleken met andere delen van het land en het bereikbaarheidsprobleem wordt naar verwachting als gevolg van ruimtelijk-economische ontwikkelingen steeds groter. Door de bouw van nieuwe woonwijken en bedrijventerreinen in de Haarlemmermeer neemt het aantal verkeersbewegingen in de hele regio toe. Bovendien ontbreken er goede alternatieve routes, waardoor het verkeer vastloopt bij calamiteiten of topdrukte als bijvoorbeeld de Keukenhof open is.
Er zijn ook knelpunten op het gebied van veiligheid en leefbaarheid. Zo rijdt op diverse plekken veel verkeer door woonkernen over smalle wegen die hier niet geschikt voor zijn. Vrachtwagens, auto’s en fietsen concurreren om dezelfde ruimte. Ook kunnen voetgangers de wegen op verschillende plekken in het gebied moeilijk oversteken. Dat kan tot onveilige situaties leiden.
Dit alles is voor een aantal gemeentes in de regio een groot aantal jaar geleden aanleiding geweest om bij de provincies Noord- en Zuid-Holland hiervoor aandacht te vragen. Kort gezegd heeft dit geleid tot dit project Bereikbaarheid Haarlemmermeer-Bollenstreek, waarbij bestuurders samen met betrokkenen in o.a. een adviesgroep en een stuurgroep, de belangen van de inwoners van beide provincies naar eer en geweten vertegenwoordigen en zich richten op het dienen van het algemeen belang.
De Probleemanalyse 2016 heeft een actueel beeld gegeven van de werkelijke vraagstukken in de regio. Bijdragen van de heer Bunnik van eerdere jaren zijn destijds al reden geweest om de studie in te richten op een wijze die ook door hem is aangegeven, maar niet alle opinies van deze belanghebbende zijn gevolgd.
hans zegt op 01 jun. 2018om 10:26:
Hoe kan het dat een project als de Duinpolderweg maar doorgaat terwijl er goed onderbouwde redenen zijn (zie de brief van dhr Bunnik, Bennebroek aan mevr. Post van december 2012, al 6 jaar geleden) om er van af te zien.
Is het het gebrek aan moed van bestuurders om toe te geven dat ze met een begonnen project op de verkeerde weg zitten (in dit geval letterlijk en figuurlijk)?
Is het de behoefte van bestuurders om een megalomaan project door te zetten waar hun naam aan verbonden is?
Zijn het misschien steekpenningen van grote bouwbedrijven?
Een goed bestuurder zet zijn ego opzij en werkt voor het algemeen belang wat in het geval van de Duinpolderweg niet zo duidelijk is.
Alleen de naam van het project doet me al twijfelen hier aan want het is nog helemaal niet duidelijk of een nieuwe weg de problemen oplost, als er al problemen zijn want zelfs dat is niet duidelijk.
Blijkbaar is een dergelijk project als een vrachtauto zonder rem die van een heuvel af rijdt; niet te stoppen, zelfs niet als het duidelijk is dat er onder aan de heuvel mooie dingen zullen worden verwoest.
Provincie Noord-Holland zegt op 04 jun. 2018om 13:32:
@Hans,
Dank voor uw reactie op onze website. De reden van het project Bereikbaarheid Haarlemmermeer-Bollenstreek (ook bekend als de Duinpolderweg) is gelegen in de huidige verkeersstructuur in de Duin- en Bollenstreek, Zuid-Kennemerland en Haarlemmermeer. Die veroorzaakt problemen voor de bereikbaarheid en de leefbaarheid van deze regio.
De bereikbaarheid is slecht vergeleken met andere delen van het land en het bereikbaarheidsprobleem wordt naar verwachting als gevolg van ruimtelijk-economische ontwikkelingen steeds groter. Door de bouw van nieuwe woonwijken en bedrijventerreinen in de Haarlemmermeer neemt het aantal verkeersbewegingen in de hele regio toe. Bovendien ontbreken er goede alternatieve routes, waardoor het verkeer vastloopt bij calamiteiten of topdrukte als bijvoorbeeld de Keukenhof open is.
Er zijn ook knelpunten op het gebied van veiligheid en leefbaarheid. Zo rijdt op diverse plekken veel verkeer door woonkernen over smalle wegen die hier niet geschikt voor zijn. Vrachtwagens, auto’s en fietsen concurreren om dezelfde ruimte. Ook kunnen voetgangers de wegen op verschillende plekken in het gebied moeilijk oversteken. Dat kan tot onveilige situaties leiden.
Dit alles is voor een aantal gemeentes in de regio een groot aantal jaar geleden aanleiding geweest om bij de provincies Noord- en Zuid-Holland hiervoor aandacht te vragen. Kort gezegd heeft dit geleid tot dit project Bereikbaarheid Haarlemmermeer-Bollenstreek, waarbij bestuurders samen met betrokkenen in o.a. een adviesgroep en een stuurgroep, de belangen van de inwoners van beide provincies naar eer en geweten vertegenwoordigen en zich richten op het dienen van het algemeen belang.
De Probleemanalyse 2016 heeft een actueel beeld gegeven van de werkelijke vraagstukken in de regio. Bijdragen van de heer Bunnik van eerdere jaren zijn destijds al reden geweest om de studie in te richten op een wijze die ook door hem is aangegeven, maar niet alle opinies van deze belanghebbende zijn gevolgd.