Waar kan de fietser zijn ervaringen delen? Ik heb vanmorgen over een deel van deze Belgische betonplatenweg gereden maar het was een verschrikking! Hoop dat dit snel aangepast word... lijkt wel alsof jullie mensen van het fietspad af willen hebben! Probeer het de volgende keer met een fietspad waar een alternatieve route beter voor handen is. Ik kan straks 1,5 kilometer omfietsen door deze onzin.
Vr groeten de woon werk fietser
Laatst gewijzigd door N.Hansen op 06-05-2017 10:25
Bereikbaarheid Waterland
zegt op 09 mei 2017om 16:46:
Bedankt voor het delen van uw ervaring.
Afgelopen vrijdag (5 mei 2017) is het proeftracé alvast opengesteld, zodat fietsers niet meer om hoeven te rijden. Deze week vinden nog de werkzaamheden plaats voor de afwerking. Bijvoorbeeld: De voegen worden opgevuld met een schuimstrip. Bovenop komt een laag kit waardoor de voegen straks nagenoeg niet meer voelbaar zouden moeten zijn. Uitharding duurt circa 2 weken. Eventueel wordt het daarna nog een keer gedaan. Scheuren die voor of tijdens het aanbrengen van de platen zijn ontstaan worden met de hand bijgewerkt.
We vragen daarom nog wat geduld voordat u een eindoordeel velt. De proef duurt een jaar. Op de website www.bereikbaarheidwaterland.nl zullen we over een tijd een online enquête plaatsen om de ervaringen te kunnen verzamelen.
Laatst gewijzigd door Bereikbaarheid Waterland op 09-05-2017 16:48
Pieter
zegt op 17 mei 2017om 07:36:
Ik ben het volledig eens met N.Hansen. Dit is geen fietspad maar lijkt meer op een stormbaan. Wie dit heeft bedacht heeft waarschijnlijk zelf nog nooit gefietst laat staan op zo'n pad. Echt een studeerkamer oplossing. Ook ik ben een woonwerkfietser bij wie het plezier in het fietsen op deze manier vergaat.
Groeten, Pieter
Peter
zegt op 17 mei 2017om 08:12:
Proefvak zag ik vanochtend op een bord bij het aangepaste fietspad tussen Monickendam en Broek. In de punten hierboven wordt een opsomming gegeven van wat wordt uitgezocht. Echter, het belangrijkste ontbreekt, namelijk wat de gebruikers van dit pad ervan vinden. Dit is wel een DRAMATISCH slechte oplossing voor onderhoud aan een fietspad. Als er dan toch een fietspad van beton moet komen ga dan eens kijken in de buurt van Bergen aan Zee. Daar hebben ze in het duingebied fantastiche fietspaden van beton aangelegd. Spiegelglad, een genot om op te fietsen.
Met vriendelijke groet, Peter
PC
zegt op 17 mei 2017om 09:17:
Ik ben nu een aantal keer over het proeftracé gereden zowel met een E-bike (25 km/u) als met de bromscooter (40 km/u) en het comfort is verschrikkelijk slecht. Het is alsof ik over een wasbord reed, ik werd bijna van mijn scooter af gestuiterd en had moeite de scooter onder controle te houden. Ook op de fiets kwam mijn lichaam door de hobbels een aantal keer los van het zadel.
Dit is geen goed alternatief voor regulier asfalt en zal zeker zorgen dat dit fietspad door veel mensen vermeden gaat worden. Lijkt mij niet de bedoeling toch?
Volgens mij moet de provincie inzetten op een breed, spiegelglad wegdek met zo weinig obstakels, stoplichten, scherpe bochten en hobbels zodat de het fietspad voor meer mensen de voorkeur krijgt tov de auto.
N.Hansen zegt op 06 mei 2017om 10:19:
Waar kan de fietser zijn ervaringen delen?
Ik heb vanmorgen over een deel van deze Belgische betonplatenweg gereden maar het was een verschrikking! Hoop dat dit snel aangepast word... lijkt wel alsof jullie mensen van het fietspad af willen hebben!
Probeer het de volgende keer met een fietspad waar een alternatieve route beter voor handen is. Ik kan straks 1,5 kilometer omfietsen door deze onzin.
Vr groeten de woon werk fietser
Laatst gewijzigd door N.Hansen op 06-05-2017 10:25
Bereikbaarheid Waterland zegt op 09 mei 2017om 16:46:
Bedankt voor het delen van uw ervaring.
Afgelopen vrijdag (5 mei 2017) is het proeftracé alvast opengesteld, zodat fietsers niet meer om hoeven te rijden. Deze week vinden nog de werkzaamheden plaats voor de afwerking. Bijvoorbeeld: De voegen worden opgevuld met een schuimstrip. Bovenop komt een laag kit waardoor de voegen straks nagenoeg niet meer voelbaar zouden moeten zijn. Uitharding duurt circa 2 weken. Eventueel wordt het daarna nog een keer gedaan. Scheuren die voor of tijdens het aanbrengen van de platen zijn ontstaan worden met de hand bijgewerkt.
We vragen daarom nog wat geduld voordat u een eindoordeel velt. De proef duurt een jaar. Op de website www.bereikbaarheidwaterland.nl zullen we over een tijd een online enquête plaatsen om de ervaringen te kunnen verzamelen.
Laatst gewijzigd door Bereikbaarheid Waterland op 09-05-2017 16:48
Pieter zegt op 17 mei 2017om 07:36:
Ik ben het volledig eens met N.Hansen. Dit is geen fietspad maar lijkt meer op een stormbaan. Wie dit heeft bedacht heeft waarschijnlijk zelf nog nooit gefietst laat staan op zo'n pad. Echt een studeerkamer oplossing. Ook ik ben een woonwerkfietser bij wie het plezier in het fietsen op deze manier vergaat.
Groeten,
Pieter
Peter zegt op 17 mei 2017om 08:12:
Proefvak zag ik vanochtend op een bord bij het aangepaste fietspad tussen Monickendam en Broek. In de punten hierboven wordt een opsomming gegeven van wat wordt uitgezocht. Echter, het belangrijkste ontbreekt, namelijk wat de gebruikers van dit pad ervan vinden. Dit is wel een DRAMATISCH slechte oplossing voor onderhoud aan een fietspad. Als er dan toch een fietspad van beton moet komen ga dan eens kijken in de buurt van Bergen aan Zee. Daar hebben ze in het duingebied fantastiche fietspaden van beton aangelegd. Spiegelglad, een genot om op te fietsen.
Met vriendelijke groet,
Peter
PC zegt op 17 mei 2017om 09:17:
Ik ben nu een aantal keer over het proeftracé gereden zowel met een E-bike (25 km/u) als met de bromscooter (40 km/u) en het comfort is verschrikkelijk slecht. Het is alsof ik over een wasbord reed, ik werd bijna van mijn scooter af gestuiterd en had moeite de scooter onder controle te houden. Ook op de fiets kwam mijn lichaam door de hobbels een aantal keer los van het zadel.
Dit is geen goed alternatief voor regulier asfalt en zal zeker zorgen dat dit fietspad door veel mensen vermeden gaat worden. Lijkt mij niet de bedoeling toch?
Volgens mij moet de provincie inzetten op een breed, spiegelglad wegdek met zo weinig obstakels, stoplichten, scherpe bochten en hobbels zodat de het fietspad voor meer mensen de voorkeur krijgt tov de auto.