Provincies Noord- en Zuid-Holland testen samen slimme innovaties tegen geluidoverlast
Provincie Noord-Holland
zegt op 01 feb. 2018om 08:58:
Reactie van Rinus072:
Movares en Merford van GeluidVangrail stellen in het NH-nieuwsbericht: “Dat is vergelijkbaar met een geluidscherm van 1,5 meter hoog”. Maar zijn de eerste testen van de leverancier/ontwikkelaars op te vragen en zijn deze bestudeerd bij de provincies?
M.a.w. een mini-geluidvangrail van 0,5 meter hoog is vergelijkbaar met een echt geluidsscherm van 1,5 meter hoog. Dit lijkt te mooi voor woorden. Dit willen wegbeheerders in de praktijk gaan testen.
Kom maar op naar Alkmaar-Noord. De 40 jaar oude geluidswal om de wijken is flink ingezakt en aan ophoging toe. Wel de ontbrekende vangrails erbij leveren.
De N245 is de drukste 70-km weg binnen de bebouwde kom geworden in NH met wel tot 8 banen breed en met 8 kruisingen op een rij. Er liggen delen met 2x3 rijstroken klaar voor een praktijktest.
Provincie Noord-Holland zegt op 01 feb. 2018om 08:58:
Reactie van Rinus072:
Movares en Merford van GeluidVangrail stellen in het NH-nieuwsbericht: “Dat is vergelijkbaar met een geluidscherm van 1,5 meter hoog”. Maar zijn de eerste testen van de leverancier/ontwikkelaars op te vragen en zijn deze bestudeerd bij de provincies?
M.a.w. een mini-geluidvangrail van 0,5 meter hoog is vergelijkbaar met een echt geluidsscherm van 1,5 meter hoog. Dit lijkt te mooi voor woorden. Dit willen wegbeheerders in de praktijk gaan testen.
Kom maar op naar Alkmaar-Noord. De 40 jaar oude geluidswal om de wijken is flink ingezakt en aan ophoging toe. Wel de ontbrekende vangrails erbij leveren.
De N245 is de drukste 70-km weg binnen de bebouwde kom geworden in NH met wel tot 8 banen breed en met 8 kruisingen op een rij. Er liggen delen met 2x3 rijstroken klaar voor een praktijktest.
Succes. Word wakker allemaal!