Is er nog een mogelijkheid om de bereikbaarheid per fiets/scooter van Fort Markenbinnen veiliger te maken door via het dorp (met gebruik van het bestaande tunneltje) een fietspad aan te leggen over het slootje tussen het Fort en het dorp. De huidige situatie is onoverzichtelijk en onveilig.
Provincie Noord-Holland
zegt op 27 nov. 2017om 15:22:
@ AO: Bij het Fort Markenbinnen realiseert de provincie Noord-Holland alleen een rechtsafstrook in grasbetonstenen, dus wij verbreden lokaal de weg met wat halfverharding. Dit is de enige maatregel die de provincie juridisch mag treffen. Het Fort Markenbinnen heeft namelijk een vergunde aansluiting op de provinciale weg. Dit betekent dat het aanpassen van deze aansluiting niet onder verantwoordelijkheid van de provincie valt, maar door de vergunninghouder voor eigen rekening moet worden gedaan. Aanpassingen door de provincie worden namelijk aangemerkt als ongeoorloofde subsidie. In het voortraject is de gemeente Alkmaar geadviseerd om samen met het Fort tot een alternatieve aansluiting te komen. Het initiatief om de bereikbaarheid per fiets/scooter van Fort Markenbinnen veiliger te maken via het dorp ligt dus bij Fort Markenbinnen samen met de gemeente Alkmaar.
Wiebe
zegt op 04 feb. 2018om 17:17:
Is het mbt de kruising N246/N244 wel eens voorbij gekomen om de paralelweg Zuiddijk hier niet op aan te sluiten? Tractors kunnen toch ook 1 rotonde verder de weg op? Voor het vele sluipverkeer in de spits maak je het minder aantrekkelijk. En voor fietsers maak je een tunnel onderlangs. Als woonwerk fietser is op de afstand Alkmaar-Zaandam vv de wachttijd hier gemiddeld het langst, by far. Ook ihkv het doortrekken van de fietssnelweg Utrecht-Adam-Zaandam naar Alkmaar moet deze hobbel eruit. Let wel het mes snijdt aan 2 kanten, ook de automobilist heeft veel minder wachttijd. Dit zou een enorme verbetering zijn voor de doorstroming voor alle verkeersdeelnemers.
Groet, Wiebe van Erkelens
Provincie Noord-Holland
zegt op 05 feb. 2018om 12:48:
@Wiebe De aansluiting paralelweg Zuiddijk zit niet in de scope van het huidige project. We gaan uw suggestie doorzetten naar de afdeling Beleid, die voor de (middel)langetermijn verantwoordelijk is voor de aanpassingen aan de provinciale wegenstructuur.
AO zegt op 15 nov. 2017om 11:17:
Is er nog een mogelijkheid om de bereikbaarheid per fiets/scooter van Fort Markenbinnen veiliger te maken door via het dorp (met gebruik van het bestaande tunneltje) een fietspad aan te leggen over het slootje tussen het Fort en het dorp.
De huidige situatie is onoverzichtelijk en onveilig.
Provincie Noord-Holland zegt op 27 nov. 2017om 15:22:
@ AO: Bij het Fort Markenbinnen realiseert de provincie Noord-Holland alleen een rechtsafstrook in grasbetonstenen, dus wij verbreden lokaal de weg met wat halfverharding. Dit is de enige maatregel die de provincie juridisch mag treffen.
Het Fort Markenbinnen heeft namelijk een vergunde aansluiting op de provinciale weg. Dit betekent dat het aanpassen van deze aansluiting niet onder verantwoordelijkheid van de provincie valt, maar door de vergunninghouder voor eigen rekening moet worden gedaan. Aanpassingen door de provincie worden namelijk aangemerkt als ongeoorloofde subsidie. In het voortraject is de gemeente Alkmaar geadviseerd om samen met het Fort tot een alternatieve aansluiting te komen. Het initiatief om de bereikbaarheid per fiets/scooter van Fort Markenbinnen veiliger te maken via het dorp ligt dus bij Fort Markenbinnen samen met de gemeente Alkmaar.
Wiebe zegt op 04 feb. 2018om 17:17:
Is het mbt de kruising N246/N244 wel eens voorbij gekomen om de paralelweg Zuiddijk hier niet op aan te sluiten?
Tractors kunnen toch ook 1 rotonde verder de weg op? Voor het vele sluipverkeer in de spits maak je het minder aantrekkelijk. En voor fietsers maak je een tunnel onderlangs.
Als woonwerk fietser is op de afstand Alkmaar-Zaandam vv de wachttijd hier gemiddeld het langst, by far. Ook ihkv het doortrekken van de fietssnelweg Utrecht-Adam-Zaandam naar Alkmaar moet deze hobbel eruit.
Let wel het mes snijdt aan 2 kanten, ook de automobilist heeft veel minder wachttijd. Dit zou een enorme verbetering zijn voor de doorstroming voor alle verkeersdeelnemers.
Groet, Wiebe van Erkelens
Provincie Noord-Holland zegt op 05 feb. 2018om 12:48:
@Wiebe
De aansluiting paralelweg Zuiddijk zit niet in de scope van het huidige project. We gaan uw suggestie doorzetten naar de afdeling Beleid, die voor de (middel)langetermijn verantwoordelijk is voor de aanpassingen aan de provinciale wegenstructuur.